KAmod proste sterowanie urządzeniami [konkurs]

3 komentarze

Elektronika
KAmod proste sterowanie urządzeniami [konkurs]

Hej, dziś taki mały test modułu z dwoma przekaźnikami do Raspberry PI o nazwie KAmod. A na końcu niespodzianka.

Jak śledzicie, jak czytacie, to Kamami.pl podsyła mi produkty do testowania takie jak Raspberry PI2, LCD TFT2.8, czujniki na I2C np. HIH6130, dzięki którym mogę rozwijać nettempa. Między tymi wszystkimi rzeczami dostałem też moduł KAmod do Raspberry PI z dwoma przekaźnikami 230V i przełączkami 5V. Niewielki moduł a można zastosować go do fajnych rzeczy. Przykładowo sterowanie bojlerem czy brama garażową. Wiadomo dużo pomysłów można zrealizować na on/off. Pulsem modułu są diody bo nie trzeba nić podłączyć aby już się uśmiechnąć, bo działa. Fajnie też, że całe złącze GPIO zostało wyprowadzone ponownie ponad płytkę, dzięki czemu można instalować np. czujniki na I2C.

W przygotowaniu jest też nowa wersja nettempa na bootsrapie. Prezentuje się całkiem ciekawie na urządzeniach mobilnych. Łącząc nettemp i moduły użytkownik dostaje fajny zestaw do zabawy w inteligentny dom. Nakręciłem małą prezentację – może prezentacje nie wychodzą mi najlepiej ale mam nadzieje, że chociaż trochę pokazują możliwości.

2_techfreak_kamod_przekażniki_sterowanie_

Konkurs

Kto dotarł na koniec i ma ciekawy pomysł co zrobić z takim modułem, jak go wykorzystać.  Niech napisze o nim w paru zdaniach w komentarzach. A ja 6 lipca wybiorę najlepszy pomysł i wyślę całkowicie za darmoszkę prezentowany powyżej moduł KAmod. Fajnie? Jeśli tak to zapraszam do pisania

Share Button
  • Max

    Najlepsze wykorzystanie?

    Zaspokojenie podstawowej potrzeby człowieka – poranna kawa.

    Jeżeli codziennie wstajemy o tej samej godzinie to nie jest to problemem ale gdy mamy ruchomy czas pracy i każdego dnia wstajemy różnie to jest problem. Rozwiązanie: prosta aplikacja na androida: budzik który oprócz standardowej funkcji będzie wysyłał sygnał do naszego Raspberry PI. I wtedy moduł KAmod (który możemy obciążyć do 10A) poda napięcie do listwy zasilającej.

    A co będzie podłączone pod tę listwę? To już zależy od naszych preferencji. Albo czajnik elektryczny który zagotuje nam wodę albo ekspres przelewowy.

    Efekt końcowy – z chwilą wejścia do kuchni możemy cieszyć się świeżą kawą niezależnie od tego o której godzinie w danym dniu wstajemy.

    • swiezak

      Do budowy pastucha elektrycznego który będzie wspomagał mój budzik bo nagminnie mam problemy z wstawaniem rano jak siedzę do 3-4 w nocy i dłubie przy nettempie i inteligentnym domu:) a drugi przekaźnik do uruchamiania pompki c.w.u zanim sie zwlokę do łazienki to juz mam gorącą wodę w kranie….

      • Panowie ciężko było się zdecydować poniewarz obie odpowiedzi były fajne. Komisja wybrała odpowiedz Maxa.